فناوری اطلاعات و کسب و کارهای تازه کار

با رشد روزافزون نیازهای جامعه، پیدایش کسب و کارهایی برای برطرف کردن این نیازها نیز افزایش می یابد. شاید شما نیز از افرادی باشید که روزانه نام های گوناگونی از کسب و کارهایی جدید در زمینه هایی متفاوت به گوش شما می رسد. شرکت های نوپایی که اگر به زمینه فعالیت آن ها دقت کنید، رابطه مناسبی از نیازهای خود و زمینه فعالیت آن ها بیابید.

بسیاری از افراد در بدو ورود به دنیای کسب و کار، خطرپذیری بسیار پایینی دارند و ترجیح می دهند تا وارد حوزه های فعالیت با خطر زیان کمتر شوند. اما هرگز در هیچ حوزۀ فعالیتی نمی توان درصد زیان را نادیده گرفت. اصولا کسب و کارها، بر اساس فزونی مشتری در یک بخش خاص شکل گرفته و توسعه می یابند. اما سوال اصلی این این است که چگونه می توان تعدد مشتریان را افزایش داد در حالی که هزینه ها و احتمال زیان در کسب و کارها، بالاخص کسب و کار نوپا را کاهش دهیم. در پاسخ به این سوال راهکارهای گوناگونی را می توان در نظر گرفت که در این مقاله قصد داریم به شرح یک مورد از این راهکارها بپردازیم.

فناوری اطلاعات

فناوری اطلاعات عبارتی است که به احتمال بسیار زیاد در سال های اخیر مکرر شنیده اید. عبارتی که می توان آن را ایده ساز موفقیت های جدید دانست تا جایی که آن را نقطه تلاقی تلاش و پیشرفت دانست. در مورد کسب و کارهای نوپا نیز می توان از این حوزۀ بزرگ اندیشه و تکنولوژی استفاده بهینه کرد. در بسیاری از موارد، ایجاد یک کسب و کار، به مقدمات گوناگونی نیاز دارد که گاه فراهم آوردن آن مقدمات با هزینه بسیار زیاد و دشواری های متفاوتی روبرو است. گاه این شرایط به گونه ای پیش می رود که هزینه مقدمات شروع یک کار به سود آن مناسب نباشد و باعث عدم شکل گیری آن گردد. اما فناوری اطلاعات در این زمینه چه کمکی به رفع این مشکل خواهد کرد؟

بیایید با یک مثال عام به بررسی این مطلب بپردازیم. برای شروع به کار، یک شرکت در مقیاس کوچک یا متوسط نیاز به فراهم آوردن

دفتر کارمجازی| منشی تلفنی| دفتر مجازی| خط تلفن مجازی| خرید شماره مجازی| کسب و کار خانگی | کسب و کار جدید| فکس اینترنتی| تلفن گویا| اجاره اتاق در تهران| اجاره دفتر کارکارآفرینی | استارت آپ

خطر اینترنت

آیا اینترنت ما را در معرض خطر قرار می دهد؟

 

هر روز با انجام این پنج کار پیش‌پاافتاده، خود را در اینترنت در معرض خطر قرار می‌دهید.

شاید متوجه نباشید، اما بعضی کارهای پیش‌ پا افتاده‌ای که هر روز در فضای اینترنت انجام می‌دهید ممکن است شما و رایانه‌تان را در معرض خطرهای جدی قرار دهد. در زمینه امنیت در فضای مجازی، هر چه اطلاعات بیش‌تری داشته باشید، احتمال آسیب دیدنتان کم‌تر است.

این چند فعالیت معمول اینترنتی می‌تواند شما را در برابر خطرها آسیب‌پذیر کند:

  1. استفاده از شبکه‌های وای فای عمومی

این که همه‌مان این کار را می‌کنیم، معنی‌اش این نیست که برای ما دردسری نخواهد داشت. استفاده از وای فای عمومی، به خصوص در محیط‌های شلوغ مانند کافی‌شاپ و فرودگاه، شما و رایانه‌تان را در برابر حملات بی‌دفاع می‌کند.

برای نمونه، در هتلی هستید و تصور می‌کنید که دارید به «وای فای رایگان» هتلتان وصل می‌شوید. غافل از این که در واقع به شبکه‌ای ساختگی وصل می‌شوید که طراحی‌اش هدفی جز دستیابی به رمزهای عبور و دیگر اطلاعات شما ندارد. در مواردی که چاره‌ای جز وصل شدن به یک شبکه عمومی ندارید، دستکم از یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) استفاده کنید که داده‌های شما را رمزگذاری می‌کند.

  1. پر کردن فرم‌های آنلاین

همان‌قدر که باید نسبت به وصل شدن به اینترنت عمومی احتیاط کنید، باید درباره اطلاعاتی که به اشخاص ثالث منتقل می‌کنید نیز محتاط باشید.

روشن است که وقتی بر روی وبسایتی اطلاعات خود را عرضه می‌کنید، دیگر هیچ راه‌حلی فنی به کار شما نخواهد آمد. چاره‌اش فقط این است که هوشیار باشید و اطلاعات خود را در اختیار وبسایت‌هایی که اطمینانی به آن‌ها ندارید قرار ندهید.

بسیاری از وبسایت‌ها اطلاعات کاربران را گردآوری می‌کنند و بدون اجازه خود کاربران به فروش می‌رسانند. پیش از آن‌که اطلاعاتی همچون آدرس ایمیل، آدرس پستی یا شماره تلفنتان را در اختیار وبسایتی قرار دهید، مطمئن شوید که آن وبسایت قرار است دقیقاً چه استفاده‌ای از اطلاعات شما بکند.

  1. استفاده از رمز عبور یکسان

گاهی یادآوری رمزهای عبور دشوار است، اما داشتن رمزهای عبور گوناگون برای تک تک خدماتی که استفاده می‌کنید ارزشش را دارد. به خصوص وقتی پای اطلاعات بانکی و ایمیل در میان باشد، باید خاطر جمع شوید که رمز عبورتان ایمن و تک است تا کشف آن برای دیگران دشوار باشد.

شاید بپرسید داشتن رمزهای عبور گوناگون چه اهمیتی دارد؟ اتفاق است دیگر. فرض کنید کسی توانسته به یکی از حساب‌های شما دسترسی پیدا کند. اگر هر حسابتان رمز عبور متفاوتی داشته باشد، آن فرد دیگر قادر نخواهد بود به حساب‌های دیگر شما هم دسترسی یابد. علاوه بر انتخاب رمز عبورهای ایمن و گوناگون، باید، هر جا که امکانش هست، شناسایی دو مرحله‌ای (two-step authentication) را نیز فعال کنید تا هنگام login پیامکی حاوی یک کد برای شما ارسال شود. در این صورت، حتی اگر هکری رمز عبور شما را به دست آورد، بدون آن کد قادر به دسترسی به حساب شما نخواهد بود.

  1. به اشتراک گذاشتن عکس در شبکه‌های اجتماعی

از عکس‌ توله سگ بر روی فیسبوک گرفته تا تصاویری از ساندویچ بوقلمونمان، همه ما عکس‌هایی را به صورت آنلاین به اشتراک می‌گذاریم. اما شاید حواستان نباشد که شاید گوشی‌تان این تصاویر را نشان‌گذاری جغرافیایی (geotag) می‌کند و دیگران می‌توانند مکان آن عکس را شناسایی کنند.

درست است که شناسایی مکان عکس یک ساندویچ در یک رستوران محلی ممکن است اهمیتی نداشته باشد. اما وقتی تصور ساندویچی را از منزلتان به اشتراک می‌گذارید، قضیه کمی پیچیده‌تر می‌شود، چرا که در واقع نشانی منزلتان را افشا کرده‌اید. راه‌حل ساده این است که امکان نشان‌گذاری جغرافیایی را غیرفعال کنید.

  1. پذیرش سرسرانه «سیاست‌های حفظ حریم خصوصی» (privacy policies)

پذیرش سیاست‌های حفظ حریم خصوصی ضرورتی ناخوشایند برای استفاده از خدمات هر وبسایتی است. قبول دارم، خیلی طولانی‌اند. اما پیش از پذیرفتنشان نگاهی به آن بیندازید و ببینید واقعاً دارید با چه چیزی موافقت می‌کنید.

چند حوزه بسیار مهم برای بررسی وجود دارد. از همه مهم‌تر چگونگی استفاده آن شرکت از داده‌های شماست. به دنبال قابلیت‌هایی بگردید که به شما امکان می‌دهد مانع از به اشتراک‌گذاری داده‌هایتان شود. همچنین قابلیت‌هایی شما را قادر می‌سازد هنگام حذف حسابتان، داده‌هایتان را نیز حذف کنید. اگر فرزندی دارید که از وبسایتی، همچون فیسبوک، استفاده می‌کند، لازم است بررسی کنید که آن شرکت از داده‌های عرضه‌شده توسط فرزندتان چه استفاده‌ای می‌کند.


برگرفته شده از: http://www.entrepreneur.com         Things You Do Everyday That Make You Vulnerable Online

دفتر کارمجازی| منشی تلفنی| دفتر مجازی| خط تلفن مجازی| خرید شماره مجازی| کسب و کار خانگی | کسب و کار جدید| فکس اینترنتی| تلفن گویا| اجاره اتاق در تهران| اجاره دفتر کارکارآفرینی | استارت آپ

روابط عاشقانه

شش دلیل که چرا روابط عاشقانه برای برخی کارآفرینان کابوس است

من در رابطه‌ی بسیار خوبی هستم. پنج سالی می‌شود که من و طرفم با همیم. تا به این لحظه یک بار هم دعوا نکرده‌ایم و خیلی با هم بهمان خوش می‌گذرد. رابطه‌ای که از آن حرف می‌زنم با کسب و کارم است. رابطه‌ام با جنس مخالف اما تا حالا کابوسی بیش نبوده است.

این شد که سراغ پتی استنگر (Patti Stanger) رفتم، تهیه‌کننده و مجری یک برنامه موفق تلویزیونی درباره آشنا شدن خانم‌ها و آقایان با هم. با استنگر که صحبت می‌کردم، او شش دلیل اصلی را در من شناسایی کرد که چرا آشنا شدن با جنس مخالف برای برخی از کارآفرینان تا این اندازه دشوار است.

[highlight]1- برای کارآفرینان کسب و کار در اولویت قرار داد.[/highlight]

وقتی کسب و کار در اولویت نخست قرار گیرد، یعنی بقیه مسائل، از جمله روابط، جایگاه پایین‌تری دارند. من این را دلیل شماره یک مشکلاتم در زمینه آشنا شدن با خانم‌ها می‌دانم. به قول استانگر: «از آن‌جا که کارآفرینان کسب و کار را در اولویت قرار می‌دهند، عشق و عاشقی در اولویت دوم قرار می‌گیرد و این، کاندیدهای احتمالی را فراری می‌دهد.»

[highlight]2- کارآفرینان اغلب برای تجارت به سفر می‌روند.[/highlight]

در نتیجه سفر مداوم برای کسب و کار، دیگر امکانی برای جاگیر شدن و ریشه دوانیدن برای شما وجود ندارد، که لازمه برقراری رابطه عاشقانه است. دوری از کسی که با او در رابطه هستید می‌تواند فاجعه‌آفرین باشد. استنگر می‌گوید: «یک کارآفرین و شریک زندگیش به ندرت در یک زمان با هم در یک مکان هستند. سفر کردن، برخلاف جذابیت ظاهریش، مانع استقرار در یک مکان می‌شود، و همین کاندیدهایی را که به دنبال تشکیل خانواده هستند می‌راند.»

[highlight]3. کارآفرینان معتاد به کارند.[/highlight]

من به شخصه تعداد دفعاتی که به خاطر کار، قراری را کنسل کرده ام از دستم در رفته است. این اتفاق همیشه به دلیل مسائل فوری و فوتی نیست که باید همان لحظه بهشان رسیدگی کرد. قضیه اعتیاد به کار است. استنگر می‌گوید: «هنر معامله اغلب عشق حقیقی کارآفرینان است و همواره به دنبال رسیدن به محصولات و مسیرهای درآمدی جدید برای پیشرفت کسب و کارشان هستند. اغلب قدر روابط خود را نمی‌دانند و این شریک زندگیشان را آزرده خاطر می‌کند و در نهایت به همین دلیل رابطه‌شان از هم می‌پاشد.»

[highlight]4- کارآفرینان به سندروم «معامله هر چه بزرگ‌تر، بهتر» مبتلا هستند.[/highlight]

به قول استنگر: «کارآفرینان مدام در فکر بهتر کردن همه چیز هستند و برای همین مدام تصمیم خود را عوض می‌کنند، و درست در لحظه‌ای که به مرد یا زن مورد نظرشان می‌رسند، این چالش پایان می‌پذیرد. آن وقت به این فکر می‌افتند که شاید بهتر از این مورد هم بتوان پیدا کرد.»

من به شخصه همیشه به این فکر هستم که کارآفرین بهتری باشم و کسب و کارم را بهتر کنم. و این ذهنیت به زندگی عاطفیم هم راه پیدا کرده است. یعنی با هر کسی که وارد رابطه شوم، با خودم فکر می‌کنم شاید مورد بهتری هم بتوانم پیداکنم. و این ذهنیتی احمقانه است و باید رویش کار کنم.

[highlight]5- کارآفرینان با فتح اهداف مرتبط با کسب و کارشان شکوفا می شوند.[/highlight]

این مورد با مورد اول در ارتباط است. وقتی کسب و کارتان اولویت نخستتان باشد، اهداف کاری و فعالیت‌های اجتماعی مرتبط با آن نیز طبیعتاْ در اولویت نخست قرار می‌گیرند.

به گفته استنگر: «برخی از کارآفرینان مدام در تلاش برای رسیدن به جایگاه‌های بالاتر هستند، و این تلاش عشق حقیقیشان است، و نه شریک زندگیشان.»

[highlight]6- کارآفرینان عواطف کاری و شخصی خود را با هم قاطی می‌کنند.[/highlight]

من همین جا اعتراف می‌کنم که حفظ توازن میان زندگی کاری و زندگی عاطفی و تفکیک این دو بسیار دشوار است. وارد کردن عواطف کاری به زندگی شخصی دردسرساز می‌شود.

استنگر می‌گوید: «برخی کارآفرینان  از مهارت ابراز احساس به کسی که دوستش دارند بی‌بهره‌اند. و تا زمانی که آن فرد ویژه را از دست ندهند، قدر این دارایی خود را نمی‌دانند. دلیلش این است که تجارت سرد و بی‌رحم است و نشان دادن عواطف به معنای نشان دادن ضعف است. اگر این ذهنیت به روابطتان هم راه یابد، نتیجه‌اش چیزی جز فاجعه نیست.»

[divider]

برگرفته شده از: www.entrepreneur.com

[divider]

دفتر کارمجازی| منشی تلفنی| دفتر مجازی| خط تلفن مجازی| خرید شماره مجازی| کسب و کار خانگی | کسب و کار جدید| فکس اینترنتی| تلفن گویا| اجاره اتاق در تهران| اجاره دفتر کارکارآفرینی | استارت آپ

چگونه تمرکز کنیم

چگونه تمرکز کنیم؟ از زبان کار آفرینان جوان

راه‌اندازی و توسعه یک کسب و کار، نقطه مقابل شغل‌های معمولی با ساعات کاری مشخص ۸ ساعت در روز است. برای کارآفرینان زمانیبرای ساعت‌زدن روزانه نیست؛ کار آفرینان تا جایی که بتوانند کار می‌کنند. در کارآفرینی این کارکردن بی‌حد و حصر کارآفرینان شامل هر نوع کاری می‌شود! و سمت دیگر این همه‌کاره بودن این است که نیاز به تمرکز بسیار بالایی وجود دارد و به‌دست آوردن و حفظ این تمرکز کار بسیار دشواری است.

در اینجا برخی نکات را از زبان کارآفرینان بیان می کنیم.

[highlight] ۱. زنگ تفریح برای خودتان در نظر بگیرید[/highlight]

یکی از مزایای کارکردن برای خودتان این است که لازم نیست نگران ساعات حضور خود باشید. کارها و عملکرد شما مسئول موفقیت یا شکست شرکت هستند، نه مدت زمانی که در دفتر کار حاضر می‌شوید یا زمانی که آن را برای صرف ناهار ترک می‌کنید. من هر چند وقت یک‌بار لابه‌لای کارها ۱۵ دقیقه چرت روزانه می‌گنجانم و زمانی که بیدار می‌شوم بسیار بهره‌ورتر از پیش به کار ادامه می‌دهم.

[highlight] ۲.کنترل سر و صدای محیط اطراف[/highlight]

برای من موسیقی بهترین راه حفظ تمرکز است. من دوست دارم سروصدای پس‌زمینه در دفتر کارم را با گوش‌دادن به موسیقی ساکت‌کنم. در Spotify (و یوتیوب) لیست‌های جالبی برای موسیقی‌های مناسب برای تمرکز وجود دارد. همیشه برای یک جفت هدفون باکیفیت سرمایه‌گذاری کنید!

[highlight] ۳. زمان مشخصی برای برگزاری جلسات تعیین کنید[/highlight]

وقتی استارتاپی را می‌گردانید، فرصت‌های زیادی برای ملاقات با مشتریان، مشاوران و سرمایه‌گذارها پیدا می‌کنید. اگر تمامی درخواست‌ها را قبول می‌کردم دیگر وقتی برای توسعه و پیشرفت کارها باقی نمی‌ماند. ما سعی کرده‌ایم به جای پخش‌کردن جلسات در طول هفته، حتی‌الامکان آنها را فقط در جدول زمانی پنجشنبه‌ها بگنجانیم.

[highlight] ۴. ذهن خود را آرام کنید[/highlight]

گوش‌دادن به موسیقی تکراری در حین کار به من کمک می‌کند تا “متمرکز” بمانم. به‌علاوه‌، کارکردنِ دیروقت به من در حفظ تمرکز کمک می‌کند؛ چون وقتی مغزم کمی خسته شده تمرکزکردن برایم آسان‌تر می‌شود.

[highlight] ۵. اولویت بندی کردن کارها[/highlight]

رسیدگی به چند کار کوچک پیش از رفتن سراغ یک کار بزرگ باعث می‌شود کار بزرگ‌تر با راحتی بیشتری پیش برود. دکمه‌های میان‌بر صفحه‌کلید رایانه نیز کمک زیادی به حفظ تمرکز در حین انجام کارها می‌کند.

[highlight] ۶. برنامه‌ریزی جامع[/highlight]

اگر می‌خواهید کاری را انجام دهید آن را در تقویم بنویسید. اگر کاری در تقویم من نباشد انجام نخواهد شد!

[highlight] ۷. سازماندهی وظایف[/highlight]

ما هنوز در مراحل اولیه‌ی توسعه محصول و کسب و کار خود هستیم، درنتیجه تمرکز برای ما یک امر کلیدی است. ما از waffle.io برای طوفان ذهنی و پیگیری ویژگی‌های محصول جدید استفاده می‌کنیم که با سیستم کنترل‌ نسخه‌های مختلف محصول تلفیق شده تا همگی یک لیست وظایف و مسائل را داشته باشیم. با یکی‌کردن وظایف متنوع‌مان می‌توانیم تمام اعضای تیم را برروی یک هدف متمرکز نگه داریم.

[highlight] ۸. زمانبندی کردن کارهای روتین زندگی [/highlight]

من همه چیز را در تقویمم می‌نویسم: وعده‌های غذایی، ایمیل‌هایی که باید ارسال کنم و خواب! در روزهای شلوغ بعضی وقت ها فراموش‌کردن هر سه اینها آسان می‌شود. اختصاص‌دادن زمان برای انجام برخی امور در هر شرایط و اوضاع تضمین می‌کند که حداقل وقتی همه چیز دیوانه‌وار می‌شود از برنامه‌ی روزانه‌ی ایده‌آل خود آگاه باشم. به‌عنوان جایزه، یک ساعت در روز را برای ورزش اختصاص دهید.

[highlight] ۹. مشخص کردن اهداف هفتگی[/highlight]

هر هفته ما اهدافی که هرکسی باید در آن هفته عملی کند را تعیین می‌کنیم، تا به‌عنوان یک لیست کنترل بهره‌وری از آن استفاده کنیم. در پایان هر هفته یک به یک به دنبال موارد مشخص‌شده می‌رویم و درباره‌ی آنها صحبت می‌کنیم که آیا آنها را عملی کرده‌ایم و اگر نه چرا و بعد برای هفته‌ی بعد هدف می‌گذاریم. این روش کمک می‌کند همه در کنترل باشند و به جلو پیش برویم.

یک چیز دیگر که به ما کمک می‌کند تعیین زمان‌هایی در تقویم برای صحبت درباره‌ی مسائل محتلف است. درگیرشدن بیش ازحد در پاسخ به ایمیل‌ها و کارکردن بر روی پروژه‌های فردی خیلی آسان اتفاق می‌افتد، درنتیجه اگر زمان مشخصی برای کار با یکی از اعضای تیم برروی موضوعی خاص تعیین کنید، هر دو می‌توانید برای روزهایتان مطابق آن برنامه‌ریزی کنید و آن زمان تعیین شده را به‌صورت بهره‌ور استفاده کنید. ما نهایت تلاش خود را می‌کنیم تا به زمان‌های شروع و پایانی که برای برنامه‌ها تعیین می‌کنیم پایبند باشیم. همه‌ی تقویم‌هایمان با همه‌ی اعضای تیم به اشتراک گذاشته می‌شود تا مدیریت آن آسان باشد.

[highlight]۱۰. از خودتان مراقبت کنید[/highlight]

در طول کار ما رشد بسیار سریعی را تجربه کردیم. ورزش کردن و سالم ماندن در اوقاتی که محصول نهایی را بالانس می‌کنید، سرمایه جذب می‌کنید و یا در هنگام تلاش‌های روز نمایش بسیار مهم است.

[divider]

برگرفته شده از: وب سایت روز آفرین     http://roozafarin.com

[divider]

دفتر کارمجازی| منشی تلفنی| دفتر مجازی| خط تلفن مجازی| خرید شماره مجازی| کسب و کار خانگی | کسب و کار جدید| فکس اینترنتی| تلفن گویا| اجاره اتاق در تهران| اجاره دفتر کارکارآفرینی | استارت آپ

کنترل هیجان

چگونه هیجانات خود را کنترل کنیم؟

احساسات و هیجان‌ها، مجموعه‌ای از عواطف و تمایلات انسان‌ها و نشانگر این هستند که فرد خوشحال است یا ناراحت. چیزی را می‌خواهد یا نمی‌خواهد. بسیاری از احساسات، غیرمنطقی هستند، یعنی بی‌دلیل و خود‌به‌خود یا بر‌اساس افکار غلط منتج از سوابق، کج‌فهمی‌ها، ترس، امید یا نیاز بروز می‌کنند.

احساسات ناشی از هیجان جسمی و تعبیر دلیل آن است. روال آن هم به این شکل است که ابتدا فرد متوجه هیجان‌ خود می‌شود و پی آن می‌گردد و طبعاً بسته به موقعیت، تفسیری از آن خواهد داشت. هیجان‌ها به اشکال مختلفی بارز می‌شوند. مانند: خشم، ترس، عصبانیت، شادی، غم، اضطراب و… اگر با حالات هیجانی مثل غم، خشم و اضطراب درست برخورد نشود، این هیجان‌ها می‌تواند تاثیر منفی بر سلامت جسمانی و روانی بگذارد و نتایج منفی به دنبال داشته باشد. بنابراین توانایی مقابله با هیجان‌ها ما را قادر می‌سازد تا نحوه تاثیر هیجان‌ها بر رفتار را بدانیم و بتوانیم واکنش مناسبی به هیجان‌های مختلف نشان دهیم. این توانایی‌ها عبارت‌اند از:

  • شناخت هیجان‌های خود و دیگران.
  • ارتباط هیجان‌ها با احساسات، تفکر و رفتار.
  • مقابله با ناکامی، خشم، بی‌حوصلگی، ترس و اضطراب.
  • مقابله با هیجان‌های شدید.

احساسات و هیجان‌ها بخش مهمی از زندگی و رفتارهای ما را تشکیل می‌دهند. چهار نوع هیجان اصلی عبارتند از: ترس، غم، شادی و خشم. احساسات دیگر ترکیبی از این چهار نوع هستند. احساسات ما از بدو تولد شکل گرفته و تجارب و ارتباطات اجتماعی ما نیز طی زمان به آنها شکل می‌دهند. احساسات می‌توانند خوشایند یا ناخوشایند باشند. احساسات خوشایند به فرد انرژی می‌دهند. مثل شادی،‌ عشق و… دقیقا به همان صورت، احساسات ناخوشایند انرژی منفی به فرد منتقل می‌کند. مثل غم، ترس و… . با‌ این‌که احساسات در زندگی انسان‌ها مشترک هستند، ولی هر‌یک از افراد دنیای هیجانی مخصوص‌به‌خود را دارند. از این‌رو باید به شیوه‌ی خاص خودمان قادر باشیم به‌وسیله راهبردهایی بر هیجانات خود فائق شویم:

کنترل احساسات ناخوشایند دو راهبرد عمده دارد:

الف: راهبردهای شناختی: گام نخست در مهار احساساتی این است که به آن حالت آگاهی پیدا کنیم. برای رسیدن به این آگاهی باید احساسات، باورها، انتظارات، و خواسته‌های خود بشناسیم. این آگاهی‌ها عبارتند از:

[highlight]از احساسات خود آگاه باشید.[/highlight]

افراد مختلف در برابر محرک‌های یکسان، احساسات متفاوتی را تجربه می‌کنند. فردی در مقابل یک محرک ناخوشایند احساس ناراحتی می‌کند و دیگری در مقابل همان محرک، احساس خشم می‌کند. این تفاوت‌های هیجانی بستگی دارد به تفاوت‌های ژنتیکی بین افراد و تمایز در ساختار و نحوه زندگی خانوادگی.

[highlight]افکار خود را بشناسید.[/highlight]

شناخت افکار خود، هنگام مواجه شدن با موقعیت‌های ناخوشایند، در شناخت هر چه بهتر خود و کنترل هیجان‌ها به ما کمک می‌کند. اگر فرد به این آگاهی برسد که در موقعیت‌های ناخوشایند، افکاری غیرواقعی در ذهنش فعال می‌شود، این افکار قابل کنترل هستند و بتواند عوامل ناکارآمدی افکار خود را بشناسد، آن‌گاه خواهد توانست این افکار را تحت کنترل خود درآورده و احساسات ناخوشایند کمتری را تجربه کند.

[highlight]خواست‌ها و انتظارات خود را موشکافی کنید.[/highlight]

اگر کاری مطابق خواسته‌های ما انجام نشود، چه احساسی را تجربه می‌کنیم؟ باید بدانیم در مواجهه با موقعیت‌ها، تنها محیط پیرامون ما تعیین‌کننده نیست، بلکه خود ما نیز موثر هستیم. با‌این‌حال افرادی که خودپنداره ضعیف داشته و انتظارات زیادی از اطرافیان دارند بیشترین احساس ناخوشایند را تجربه خواهند کرد و برعکس این ماجرا هم البته مصداق دارد.

ب: راهبردهای رفتاری: در این راهکار، دو شیوه برای از بین بردن تجربیات ناخوشایند وجود دارد:

۱- شیوه‌های بلندمدت: این شیوه در اثر مرور زمان، آستانه تحمل فرد را در مقابل موقعیت‌های ناخوشایند افزایش می‌دهد و آرامشی نسبی برای فرد به دنبال خواهد داشت. روش‌هایی مانند: ورزش، پیش‌بینی کردن وقایع، و تمرین آرام‌سازی خود، از همین راهبردهاست.

۲- شیوه‌های کوتاه‌مدت: گاهی به روش‌هایی احتیاج داریم که سریع‌تر به نتیجه رسیده و بتوانیم در همان لحظه هیجان را کنترل کنیم. مانند راهبردهایی که برای مقابله با خشم اعمال می‌کنیم. هم‌چون تنفس عمیق، ترک موقعیت، خواندن یک جمله، و تلقین برخی عبارات.

برخی از راه‌های مناسب و ساده مواجهه با احساسات و هیجان‌ها عبارتند از:

  • حواس خود را پرت کنید.
  • نفس عمیق بکشید.
  • با دیگران صحبت و درددل کنید.
  • کاری را انجام دهید که به شما احساس خوبی می‌دهد، مثلا پیاده‌روی کنید.
  • دوش بگیرید.
  • هیجانات خود را با فردی که موجب این احساس شده مطرح کنید.

[divider]

برگرفته شده از: مجله موفقیت

[divider]

دفتر کارمجازی| منشی تلفنی| دفتر مجازی| خط تلفن مجازی| خرید شماره مجازی| کسب و کار خانگی | کسب و کار جدید| فکس اینترنتی| تلفن گویا| اجاره اتاق در تهران| اجاره دفتر کارکارآفرینی | استارت آپ

مصاحبه شغلی

چگونه برای مصاحبه کاری آماده شویم؟

ابتدا باید در مورد شرکتی که از شما مصاحبه می‌کند تحقیق کنید. روش‌های مختلف را امتحان کنید: به کتابخانه بروید و اطلاعات شرکت را استخراج کنید. از مراکز، فروشگاه ها، یا کارخانه‌های شرکت بازدید کنید تا نوع کار و سازمان را در عمل ببینید. از اینترنت برای یافتن اطلاعات به‌روز استفاده کنید.  با افرادی که در خصوص شرکت آگاهی دارند صحبت کنید، و نظرشان را در این باره جویا شوید.

برای آمادگی بیشتر، پرسش‌های ذیل را از خود پرسیده و به آنها پاسخ دهید:

  1. مسئولیت‌های شغل موردنظر چیست؟
  2. چه استعداد‌ها و توانایی‌هایی دارید که می‌توانید از عهده مسوولیت این شغل برآیید؟
  3. چه اصول اخلاقی در زمینه کار دارید؟
  4. چه روشی برای ارزیابی و اجرای ایده‌ها و تصمیم‌های کاری پی می‌گیرید؟
  5. چگونه مسایل و موضوعاتی را که روزانه در کار با آنها مواجه می‌شوید حل می‌کنید؟
  6. فکر می‌کنید اصلی‌ترین فشار کاری در چنین شغلی چه باشد؟
  7. چه استراتژیی برای مواجهه با فشارهای کاری و زندگی اتخاذ می‌کنید؟
  8. چگونه با دیگر افراد حرفه‌ای در یک سازمان، تیم تشکیل می‌دهید؟
  9. شرح دهید چرا یک فرد موثر هستید؟
  10. فرصت‌هایی را که منتظرید برایتان ایجاد شود برشمرید.
  11. چه‌گونه مطالب کاری را برای بقیه ارایه می‌کنید؟
  12. شرح دهید چگونه می‌توانید یک مشاور برای رییس خود باشید؟
  13. دلایل اصلی ترک شغل قبلی چیست؟
  14. چه دانش و تجربه‌ای در مشاغل قبلی کسب کرده‌اید که می‌تواند در این شغل جدید موثر باشد؟
  15. بهترین استفاده‌ای که از استعداد خود در طول تجربه کاری داشتید چه بود؟
  16. شرایط استرس‌زا یا بحرانی در محیط کار را چه مواردی می‌دانید و چگونه با آنها مواجه می‌شوید؟
  17. هدف شما از فعالیت در این شغل جدید چیست‌؟

بعد از انجام یک پرسش‌و‌جوی دقیق از خودتان، و تحقیق در مورد شرکت و آماده‌سازی خود برای مصاحبه، نکات زیر را به خاطر داشته باشید:

  • آنچه که شما در مصاحبه بیان نمی‌کنید مهم‌تر است.
  • طوری صحبت نکنید که آشفته به نظر برسید. اما در عین حال، خیلی خلاصه‌گو و کم‌حرف نباشید تا مصاحبه‌گر فکر کند شما تمایلی به ارایه اطلاعات ندارید.
  • آرامش داشته باشید و به اعتماد به نفس همیشگی خود را حفظ کنید.
  • از حرکات خود آگاه باشید. خیلی شل و ول و هم‌چنین خیلی خشک ننشینید.
  • با مصاحبه‌گر تماس چشمی داشته باشید اما در حد خیره شدن نباشد.

با آگاه بودن از نکات مطرح شده، یعنی تحقیق در مورد شرکت و آماده‌سازی خود برای مصاحبه، شما بیشترین امتیاز را برای ایجاد یک تأثیر مثبت طی مصاحبه به دست خواهید آورد.

[divider]

برگرفته شده از : karyabisazandegi.ir

[divider]

دفتر کارمجازی| منشی تلفنی| دفتر مجازی| خط تلفن مجازی| خرید شماره مجازی| کسب و کار خانگی | کسب و کار جدید| فکس اینترنتی| تلفن گویا| اجاره اتاق در تهران| اجاره دفتر کارکارآفرینی | استارت آپ

کپی کردن ایده ها

ایده‌‌ها را کپی نکنید! آن‌ها را تصرف کنید!

به نظرتان خلاقیت کمی دارید؟ برایتان سخت است که به ایده‌‌هایی برسید که بقیه تا کنون به فکرشان هم خطور نکرده؟ تنها یک راه دارید: ایده‌ های بقیه را تخسیر کنید، و طوری آن‌ها را کنار هم قرار دهید که فقط خودتان قادر به انجام آن باشید. بدین ترتیب ایده را برای خودتان بکنید.

این اعتقاد وجود دارد که در دنیا هیچ‌چیز کاملاً جدید نیست، بلکه تلفیقی دوباره از ایده‌های قبلی یا موجود است. در حقیقت چیزی که جدید است شیوه تلفیق و کنار هم قرارگرفتن آن ایده‌‌هاست و این نکته‌ایست که چیزها را نو و خاص می‌کند. البته پر واضح است که ما در مورد سرقتی که شما را به زندان بیندازد یا اعتبار شما را زیر سؤال ببرد صحبت نمی‌کنیم. بلکه به بیان دیگر، دیدن چیزها و گفتن این جمله است که: «من آن را دوست دارم و می‌خواهم از آن استفاده کنم. ولی با این تفاوت که می‌خواهم آن‌ها را این‌طوری کنار هم بگذارم و بدین شکل این کار را انجام خواهم داد نه همان صورت قبلی.

بنا به قول جیم جارموش کارگردان آمریکایی: “هیچ‌چیز اصالت ندارد. از هر کجا  که قوه تجسم یا خیال شما را به کار می اندازد ایده‌ها را بقاپید. فیلم‌های قدیمی، فیلم‌های جدید، موزیک، کتاب،  نقاشی، عکس، شعر، رویا، مکالمات تصادفی، بناها، علائم شهری، درخت‌ها، ابرها، نور و سایه‌ها می‌توانند الهام‌دهنده باشند. فقط چیزهایی را جهت دزدیدن پیدا کنید که مستقیماً روی روح و ذهن شما تاثیر می‌گذارد. اگر این کار را انجام دهید، کارتان (و سرقت‌تان!) اصالت می‌گیرد. ارزش اصالت قابل‌محاسبه نیست. و از این‌که قاپیدن خود را پنهان کنید نهراسید. در حقیقت لازم است آن را جشن بگیرید. ژان‌لوک گدار می‌گوید: موضوع این نیست که ایده‌ها را ازکجا می‌آورید، بلکه اصل قضیه این است که آن‌ها را به کجا می‌برید.”

استیو جابز در یک مصاحبه، در مورد چیزی صحبت می‌کند که همه ما به‌نظر آن را دست‌کم می‌گیریم: درگیری با کارها، افکار و زمینه‌های کاملاً مختلف برای رسیدن به نتایج کاملاً متفاوت در مورد یک چالش. اغلب به نگرش‌های قبلی‌مان بر‌می‌گردیم و به افرادی که در این زمینه‌ها اطلاعات کافی دارند و متخصصین کارهای مختلف رجوع می‌کنیم. ولی بیشتر اوقات آن‌ها در حوزه تخصصی خودشان آن قدر فرو رفته‌اند که فقط به بدیهیات می‌اندیشند، و اصلاً به چیزی فراتر از آن فکر هم نمی‌کنند.

متخصصین معمولاً آن قدر در مورد یک موضوع اطلاعات دارند که دیگر نمی‌توانند تفکر خلاقانه باز داشته باشند. بنابراین وقتی شما غیر‌متخصصین را وارد کار می‌کنید و از آن‌ها و فرآیندهای فکری و تخصص کاملاً غیر‌مرتبط آن‌ها ایده می‌قاپید، معجزه اصلی اتفاق می‌افتد. تفکر متعالی معمولاً در مرزها و حواشی فعالیت اصلی‌ای که در حال انجام است اتفاق می‌افتد.

از صنعت تخصصی خودتان فاصله بگیرید، کمی قدم بزنید تا به جای دیگری، جایی که اصلاً انتظارش را نداشته‌اید برسید. از ایده‌هایی که باعث شوند روال روزانه خود را مورد بازنگری قرار دهید الهام بگیرید. آن‌ها را با هم ترکیب کنید و از این‌که تفکر تازه چطور ذهنتان را تسخیر می‌کند متعجب شوید.

برای یک روز هم که شده در نقش یک هنرمند بوده و از این جمله پیکاسو استفاده کنید که می‌گوید:

“هنرمندان خوب کپی می‌کنند. ولی هنرمندان عالی سرقت می‌کنند!”

[divider]

برگرفته شده از: وب سایت وب برندینگ ، Three Reasons to Steal, Not Copy. Here’s How and Why

[divider]

دفتر کارمجازی| منشی تلفنی| دفتر مجازی| خط تلفن مجازی| خرید شماره مجازی| کسب و کار خانگی | کسب و کار جدید| فکس اینترنتی| تلفن گویا| اجاره اتاق در تهران| اجاره دفتر کارکارآفرینی | استارت آپ

قدردانی

قدردانی به این ده روش، زندگیتان را بهبود می‌بخشد

قدردانی یعنی سپاسگزار بودن به خاطر چیزهایی که در زندگی داریم. قدرشناسی راه رسیدن به یک عمر شادی و رضایت است. وقتی لحظه‌ای درنگ می‌کنید تا نعمت‌هایی را که از آن‌ها برخوردارید ببینید، احساس شادی بیش‌تری را در وجودتان تجربه می‌کنید. به علاوه، در صورت مواجهه با شکست، قدردانی امکان مدیریت ساده‌تر این گونه موقعیت‌ها‌ در زندگی را در اختیار ما قرار می‌دهد.

سپاسگزاری به ده روش زندگی ما را دگرگون می‌کند:

[highlight]1. احساس رضایت بیش‌تری می‌کنید[/highlight]

قدرشناسی احساسی ماندگار است و به نسبت احساسات دیگر از دوام بیش‌تری برخوردار است. افراد قدرشناس همواره بر آن چه دارند تمرکز می‌کنند و در نتیجه از زندگی خود رضایت بیش‌تری دارند.

[highlight]2. به دیگران انگیزه می‌بخشید[/highlight]

وقتی به کسی می‌گویید «ممنون»، او احساس می‌کند که شما برای کاری که برایتان کرده‌، هر قدر ناچیز، ارزش قائلید. بنابراین به زبان آوردن همین یک کلمه، عامل انگیزه‌بخش قدرتمندی است تا دیگران دوست داشته باشند باز به شما کمک کنند. تا به حال برایتان پیش آمده کاری برای کسی کرده باشید و او برای کارتان ارزشی قائل نشده باشد؟ این رفتار باعث می‌شود دیگر دلتان نخواهد در آینده کاری برای او بکنید.

[highlight]3. شادتر هستید[/highlight]

افراد قدرشناس انسان‌های شادتری هستند. وقتی نعمت‌هایی که دارید را برمی‌شمارید (مثلاً می‌گویید به خاطر هوای خوب ، به خاطر کفش‌های جدیدم، به خاطر دوستان نزدیکی که دارم قدردانم)، خُلق مثبتی پیدا می‌کنید و روحیه‌تان بهتر می‌شود.

[highlight]4. انعطاف‌پذیرتر هستید[/highlight]

تک تک ما در طول زندگی خود بدون شک با سختی‌ها و شکست‌های زیادی روبه‌رو می‌شویم. بنابراین مهارت انطباق با شرایط بیرونی برای ما حیاتی است. وقتی چالشی رو در رویتان قرار می‌گیرد، می‌توانید خدا را شکر کنید که چنین فرصتی برای تمرین صبر و استقامت برایتان فراهم کرده است. در صورت قدرشناسی، تمرکزتان بیش‌تر بروی فرصت‌هایی است که شکست پیش رویتان قرار می‌دهد، تا بر پیامدهای منفی‌اش.

[highlight]5. روابط اجتماعی خود را استوار می‌کنید[/highlight]

قدرشناسی دارای قدرتی است که روابط اجتماعی شما را مستحکم‌تر می‌کند، چرا که دوستان و اعضای خانواده‌تان به قول معروف از شما انرژی مثبت می‌گیرند. در حالت قدردانی انرژی شما تغییر می‌کند و این برای تک تک افرادی که دور و برتان هستند جذابیت دارد.

[highlight]6. از سلامتی بهتری برخوردار هستید[/highlight]

ارتباط بین قدرشناسی و وضعیت جسمانی بهتر، و نیز خواب بهتر و سطح استرس پایین‌تر، به اثبات رسیده است. وقتی قدردان هستید، کیفیت زندگی‌تان به مراتب بهتر می‌شود، چون با بهتر شدن رابطه شما با جهان، احساستان نسبت به جسمتان هم بهتر می‌شود.

[highlight]7. خویشتن‌داریتان را بهبود می‌بخشد[/highlight]

وقتی در این لحظه با وسوسه‌ای روبه‌رو می‌شوید، به جای این که تمام تلاشتان این باشد که برای مبارزه با آن اراده خود را به کار گیرید، تنها کافی است لحظه‌ای درنگ کنید و به یک چیز فکر کنید که قدردانش هستید. این کار به شما قدرت می‌دهد تصمیمی عاقلانه‌تر بگیرید.

[highlight]8. روابطتان بهتر می‌شود[/highlight]

چنان چه در رابطه با عزیزانتان، قدرشناسی و سخاوت بیش‌تری به خرج دهید، روابطتان با آن‌ها بهبود می‌یابد. وقتی آن‌ها احساس ‌کنند شما قدرشان را می‌دانید، همین احساس را به خود شما بازمی‌گردانند.

[highlight]9. از مادی‌گراییتان می‌کاهد[/highlight]

اگر نسبت به آن چه که دارید شکرگزار باشید، به این درک می‌رسید که خانه‌ای بزرگ‌تر یا خودرویی جدیدتر واقعاً چیزهایی نیستند که شما را از درون خوشحال و راضی کنند. در واقع، مسائل مادی برایتان پوچ و بی‌معنی می‌شود. در عوض، وقتی به خاطر سقفی که بالای سرتان است و غذایی که می‌خورید- چیزهایی که هر کسی در جهان از آن‌ها برخوردار نیست- شکرگزار باشید، دلبستگی خود را به مسائل مادی از دست می‌دهید.

[highlight]10. به فرزندانتان نیز احساس غنا می‌دهید[/highlight]

تحقیقات نشان داده که تشویق فرزندان به قدرشناسی آثار مثبتی به دنبال دارد. کودکان قدردان شادترند، به بی‌ثباتی کم‌تری دچار می‌شوند و زندگی برایشان معنادارتر است.

می‌توانید قدرشناسی را کم‌کم تمرین کنید، مثلاً کار را با مروز پنج چیز که به خاطرش سپاسگزارید شروع کنید. به تدریج تعداد این موارد زیادتر می‌شود و این احساس در شما نهادینه می‌‌گردد.

[divider]

برگرفته شده از : www.huffingtonpost.com

[divider]

دفتر کارمجازی| منشی تلفنی| دفتر مجازی| خط تلفن مجازی| خرید شماره مجازی| کسب و کار خانگی | کسب و کار جدید| فکس اینترنتی| تلفن گویا| اجاره اتاق در تهران| اجاره دفتر کارکارآفرینی | استارت آپ

چگونه بین کار و زندگی توازن ایجاد کنیم؟

چگونه بین کار و زندگی توازن ایجاد کنیم؟

کارآفرینی یا رهبری یک کسب و کار به شکلی موفقیت‌آمیز تلاش زیادی می‌طلبد و هیچ راه میان‌بری هم وجود ندارد. خوشبختانه بسیاری می‌توانند در حوزه کاری خود به رضایت بسیاری دست یابند، چه در رابطه با مشتریانشان و چه همکارانی که از کار کردن با آن‌ها لذت می‌برند.

تعادل بین زندگی و کار

تعادل بین زندگی و کار

اما واقعیت این است که اگر همه فکر و ذکر یک نفر کارش باشد، توازن میان کار و زندگی شخصی از بین می‌رود. این ۱۲ عادت کمک می‌کند این توازن را ایجاد کنید:

[highlight]1. معنای «توازن» را به خوبی درک کنید.[/highlight]

بایستید و پاهایتان را کمی از هم باز کنید. حال به سمت راست خم شوید. آیا همچنان در حالت ایستاده هستید؟ بله. درست است که اکنون پای راستتان وزن بیشتری را متحمل می‌شود، اما با این حرکت شما توازن و تعادل خود را از دست نمی‌دهید. پس «توازن» به معنای «برابری» نیست. گاهی کار یا زندگی شخصیتان متحمل وزن بیشتری می‌شود، و این هیچ ایرادی ندارد.

[highlight]2. ترس را رها کنید.[/highlight]

برای رسیدن به توازنی سلامت بین کار و زندگی شخصی اول باید این ترس را که اگر کار نکنید، شرکتتان از هم فرومی‌پاشد، کنار بگذارید. اگر به اندازه یک روز کاری وظیفه خود را انجام داده‌اید، دیگر دست از کار بکشید و به استراحت بپردازید. مطمئن باشید آسمان به زمین نمی‌رسد.

[highlight]3. فعالیت‌های شخصی مهمی برای خود برنامه‌ریزی کنید.[/highlight]

فعالیت‌هایی همچون ورزش یا بیرون رفتن با همسرتان، اگر هدفمند برنامه‌ریزی نشوند مهجور می‌مانند. اما وقتی تقویمتان را برای قرارهای شخصی مهم علامت بزنید، این رویدادها طبق برنامه صورت خواهند گرفت. شاید به یاد آوردنشان در وسط یک دوره شغلی پراسترس دشوار باشد، اما به خاطر داشته باشید که این دیدارهای شخصی درست به همان اندازه جلسات کاری اهمیت دارند.

[highlight]4. حد و مرز تعیین کنید.[/highlight]

اگر مشتریان یا همکاران فکر کنند که ۱۱ شب هم می‌توانند با شما تماس بگیرند، مطمئن باشید دست از سرتان برنمی‌دارند. در این مورد حد و مرزی سفت و سخت تعیین کنید. با این کار می‌توانید خارج از ساعات کاری آرامش داشته باشید و از فرسایش کاری جلوگیری کنید.

[highlight]5. درباره انتخاب محل زندگیتان دقت کنید.[/highlight]

درست است که نزدیک بودن به شهرهای مهم از نظر تجاری و اقتصادی برای کسب و کارتان بهتر است، اما فاصله گرفتن از این فضاها به حفظ توازن میان کار و زندگی شخصیتان کمک می‌کند. حتی اگر امکان انتخاب شهر دیگری ندارید، محله‌ای را انتخاب کنید که برایتان آرامش‌بخش باشد.

[highlight]6. فناوری را خاموش کنید.[/highlight]

با وجود گوشی‌های هوشمند، امروزه در فرهنگی «همواره در دسترس» زندگی می‌کنیم. اما هر کس بر لوازم خود کنترل دارد. درمورد خاموش کردن لوازم الکترونیک (و نه فقط بی‌صدا کردنشان) جدیت به خرج دهید. این کار بی‌اندازه به حفظ تمرکز در طول زمان‌های پربارتان به شما کمک می‌کند.

[highlight]7. انرژی خود را مدیریت کنید، نه زمانتان را.[/highlight]

هر انسانی در طول روز دارای یک چرخه انرژی طبیعی است. اگر به چرخه‌های خود در طول روز دقت کنید، متوجه می‌شوید در زمان‌های خاصی تمرکز و کارآیی بیشتری دارید، و به همین منوال، زمان‌هایی هست که دلتان نمی‌خواهد حتی یک لحظه دیگر پشت کامپیوتر بنشینید و دوست دارید خودتان را به رختخوابتان برسانید. به جای این که دقیقه به دقیقه زمانتان را برنامه‌ریزی کنید و به زور در طول چرخه‌های کم‌انرژیتان از خود کار بکشید، وظایفتان را بر اساس انرژی خود برنامه‌ریزی کنید.

[highlight]8. زمانی را برای سفر برنامه‌ریزی کنید.[/highlight]

خوب می‌دانم که سرتان شلوغ است و کسب و کارتان بسیار زمان‌بر. اما اگر شرکت‌های عظیم می‌توانند زمانی را به سفر و تفریح اختصاص دهند، چرا شما نتوانید؟ الزاماً منظور سفری یک هفته‌ای به کشوری استوایی نیست. حتی یک مرخصی یک‌روزه از دفتر می‌تواند احساس سرزندگی و تمرکز را دوباره به شما بازگرداند.

[highlight]9. به گروه‌های اجتماعی بپیوندید.[/highlight]

اگر به دلیل مشغله کاری پیدا کردن فرصتی برای معاشرت با دیگران برایتان دشوار است، می‌توانید در موقعیت‌هایی همچون تورهای یک روزه یا پیوستن به تیم‌های ورزشی با افرادی جدید آشنا شوید.

[highlight]10. کارهای خانه را به فرد دیگری بسپارید.[/highlight]

اگر امکان مالیش را دارید، می‌توانید فردی را برای تمیزکاری منزل استخدام کنید. مثلاً با آوردن یک نظافتچی هفته‌ای یک بار کارهایی که روی هم جمع شده‌اند را سروسامان دهید. با این کار می‌توانید زمان شخصیتان را به جای انجام کارهای داخل منزل به دیدن دوستان و اعضای خانواده خود اختصاص دهید.

[highlight]11. از سررسید خود برای داشتن تمرکزی صد-در-صدی استفاده کنید.[/highlight]

اگر سررسید دارید، خوب از آن استفاده کنید تا زمان‌هایی بدون خلل را برای مهم‌ترین وظایفتان برنامه‌ریزی کنید. اگر در دفتری کار می‌کنید، حتماً همکارانتان از این زمان باخبر کنید تا  در آن مدت سراغتان نیایند. درِ دفتر کارتان را ببندید، زنگ گوشی خود را کم و notification ایمیل و پیامکتان را قطع کنید.

[highlight]12. ساعات کاری خود را محدود کنید.[/highlight]

کار تمامی ندارد، و اگر به فکر این هستید که همه کارهایتان را تمام کنید، بدانید این اتفاق هرگز نمی‌افتد. هیچ کس از ساعات کاری طولانی شما نفع نمی‌برد، نه خودتان، نا خانواده‌تان و نه حتی همکارانتان.

به خاطر داشته باشید، توازن بین کار و زندگی شخصی به این معنا نیست که زمان و تمرکزی برابر را به این دو حوزه اختصاص دهید. بلکه به این معناست که اطمینان حاصل کنید اولویت‌هایتان در هر دو زمینه تأمین می‌شود.

[button color=”blue” size=”medium” link=”http://www.entrepreneur.com/article/247563″ target=”blank” ]www.entrepreneur.com[/button]

دفتر کارمجازی| منشی تلفنی| دفتر مجازی| خط تلفن مجازی| خرید شماره مجازی| کسب و کار خانگی | کسب و کار جدید| فکس اینترنتی| تلفن گویا| اجاره اتاق در تهران| اجاره دفتر کارکارآفرینی | استارت آپ

پنج تیپ شخصیتی کارآفرینان

پنج تیپ شخصیتی کارآفرینان

اگر از شما بخواهم یک کارآفرین را مجسم کنید، احتمالاً به یاد ریچارد برنسون یا شاید مارک زاکربرگ می‌افتید. احتمالاً کسی که دانشگاه را رها کرده تا ایده فوق‌العاده‌اش را دنبال کند، کسی که از فلاکت به موفقیت دست یافته است، یک پیش‌روی شجاع، خلاق و اهل خطر.

اما سوای این واقعیت تلخ که کارآفرینی همچنان با نسبت بالایی مسیری مردانه است، تعریف یک کارآفرینِ نوعی بسیار دشوار است. یعنی اصلاً همچون چیزی وجود ندارد.

من افتخار آشنایی با صدها کارآفرین را دارم. با این برخی از آن‌ها اهل خطرند، بسیاری دیگر خیلی محاسبه‌شده دست به خطر می‌زنند، حتی بیشتر از یک فرد معمولی. درست است که برخی‌شان بسیار برون‌گرا هستند و به صحبت درباره هیچ چیزی جز کسب و کارشان علاقه‌ای ندارند، بسیاری دیگر ترجیح می‌دهند بی‌سروصدا و پشت پرده اقدام کنند. برخی کسب و کارشان بر پایه نوآوری‌های فوق‌العاده است، و برخی دیگر عامل موفقیتشان مدیریت بسیار خوبشان است و این که می‌دانند چگونه تیمی را تشکیل دهند و برانگیزانند.

درست است که چیزی به عنوان کارآفرین نوعی وجود ندارد، اما همه کارآفرینان دارای شخصیت‌های قابل‌توجهی هستند. در اینجا پنج تیپ شخصیتی را معرفی می‌کنم که در رهبران تجاری که می‌شناسم شناسایی کرده‌ام.

[highlight]1. هیجان‌طلب[/highlight]

شاید معروف‌ترین نوع کارآفرین. این کارآفرین همواره به دنبال هیجان است، به دنبال این که از یک کسب و کار سراغ کسب و کار دیگر برود. کار کردن با این نوع رهبر مثل سوار شدن ترن هوایی است و برای برخی دشوار است تا خود را با این همه تغییر وفق دهند.

[highlight]2. مغز متفکر[/highlight]

این کارآفرین از تجربه عملی، تخصصی یا حرفه‌ای خود استفاده می‌کند تا به راهکارهای خلاقانه برسد، خواه در مورد محصول باشد خواه خدمات. این رهبران می‌دانند که خلاقیت همه چیز است، اما ممکن است دچار بی‌نقص‌گرایی نیز باشند.

[highlight]3. جذاب[/highlight]

این نوع شخصیت بین کارآفرینان معمول است: رهبری انگیزشی با جذابیت ذاتی و توانایی جذب. به قول معروف مهره مار دارند و می‌توانند کارکنان، مشتریان و سرمایه‌گذاران را تا آخر دنیا با خود دنبال کنند. مهارت ارتباط با افراد در این نوع از کارآفرینان عامل موفقیتشان است و البته ریسک کارشان هم همین است، چون کسب و کارشان بر پایه شخصیتشان شکل گرفته که اساسی پرمخاطره است.

[highlight]4. رؤیاپرداز[/highlight]

گروه بعدی افرادی هستند که حاضر نیستند طبق قوانین عمل کنند. داستان کارآفرینی این دسته بیش از بقیه سر زبان‌هاست، داستان رؤیاپردازانی که مسیر تاریخ را تغییر داده‌اند، مثل استیو جابز. این افراد گویی همواره دیدشان جلوتر از بقیه است و ساختار فکریشان با بقیه فرق می‌کند. عامل رشدشان نوآوری، اختراع و اصلاح، و حل مشکلاتی است که مصرف‌کنندگانشان حتی از وجودشان هم خبر نداشته‌اند.

[highlight]5. آرمان‌جو[/highlight]

بسیاری از کارآفرینان اجتماعی در این دسته قرار می گیرند. هدفشان ایجاد تغییری در دنیاست: نسبت به آرمانی که دارند بسیار باانگیزه‌اند. اغلب به شدت برون‌گرا هستند و تنها فکر و ذکرشان پیش بردن رسالتشان است.

 منبع: [button color=”blue” size=”medium” link=”http://www.virgin.com/entrepreneur/the-five-types-of-entrepreneur” target=”blank” ]www.virgin.com[/button]

دفتر کارمجازی| منشی تلفنی| دفتر مجازی| خط تلفن مجازی| خرید شماره مجازی| کسب و کار خانگی | کسب و کار جدید| فکس اینترنتی| تلفن گویا| اجاره اتاق در تهران| اجاره دفتر کارکارآفرینی | استارت آپ